fbpx

Apetyt nie do ogarnięcia!

Hej Olu!

Mam gigantyczny problem, którym jest ciągły apetyt. Nie potrafię oprzeć się jedzeniu gdy tylko o nim pomyślę. Bardzo chcę schudnąć ale nie mogę! Mam wrażenie, że mój mózg przestaje pracować, bo myśli tyle o żarciu. Niby jestem najedzona, ale apetyt rodzi to poczucie w głowie, nie w żołądku. Jak sobie z tym poradzić?

Proszę o pomoc,

Asia

„Dlaczego jestem ciągle głodna?”

„Dlaczego nie potrafię poskromić apetytu?”

To pytanie zadaje mi wiele kobiet. To my obwiniamy się o zbyt wielkie porcje. Zauważ, że faceci nie mają z tym problemu. Jeśli problem nie tkwi w Twoim poczuciu estetyki na talerzu, a w źle zbilansowanej diecie, czytaj dalej… Najlepiej gdy dieta redukcyjna składa się z takich produktów żywnościowych, które hamują wydzielanie hormonów pobudzających apetyt (oreksjogennych – grelina, NPY) i pobudzają wydzielanie hormonów anoreksjogennych (hamujących apetyt – leptyna, rezystyna).

Taka dieta powinna sprzyjać utracie tkanki tłuszczowej przez zwiększanie uwalniania amin katecholowych (adrenalina) oraz zmniejszanie stężenia hormonów będących silnymi „stoperami” lipolizy, takich jak insulina.

Osoby, które chcą schudnąć, powinny kierować się kilkoma wskazówkami:

1. Wybieraj produkty bogate w białko.

Trawienie białek zużywa więcej energii, jest to proces silnie endoenergetycznym.

2. Wybieraj produkty bogate w błonnik.

Błonnik długo zalega w żołądku, powodując uczucie sytości. Frakcja rozpuszczalna błonnika (pektyny) hamuje wchłanianie tłuszczów z pokarmów, wiążąc kwasy żółciowe oraz cholesterol w świetle jelit.

3. Tłuszcze są lepsze niż węglowodany proste.

Tłuszcz hamuje perystaltykę żołądka, pobudza wydzielanie leptyny, która zmniejsza apetyt.

4. Wybieraj produkty o niskim indeksie glikemicznym (GI) oraz małym ładunku glikemicznym (GL).

Zbyt duża ilość prostych węglowodanów znacznie pobudza wydzielanie insuliny, która jest hormonem anabolicznym o silnych właściwościach hamujących lipolizę, a więc utrudniających odchudzanie. Najlepiej unikaj białego ryżu, płatków kukurydzianych, wafli ryżowych, pieczywa pszennego, ziemniaków. Możesz jeść je z dodatkiem błonnika, który zmniejszy indeks glikemiczny i pozostawi uczucie sytości na dłużej. Jest jeden najważniejszy element, którym jest bilans energetyczny i dobranie diety personalnie pod tryb życia. Wszystkie powyższe komponenty to tylko dodatki, nie podstawa.

Masz swoje sposoby na to jak pozbyć się nadmiernego apetytu? Na własnej skórze przekonałaś się jak wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej? Śmiało pisz w komentarzach! 

Blog to efekt wzlotów i upadków oraz chęci stworzenia przestrzeni, która będzie źródłem wiedzy i inspiracji dla osób chcących dokonać stałych zmian w swoim życiu. W podróży ze mną pokażę Ci, jak spokojnym i konsekwentnym podejściem można osiągać cele, które do tej pory były poza Twoim zasięgiem.

Related Posts

Leave a Reply