fbpx

Apetyt nie do ogarnięcia!

„Dlaczego jestem ciągle głodna?” – to pytanie zadaje mi wiele kobiet.

Hej Olu!

Mam gigantyczny problem, którym jest ciągły apetyt. Nie potrafię oprzeć się jedzeniu gdy tylko o nim pomyślę. Bardzo chcę schudnąć ale nie mogę! Mam wrażenie, że mój mózg przestaje pracować, bo myśli tyle o żarciu. Niby jestem najedzona, ale apetyt rodzi to poczucie w głowie, nie w żołądku. Jak sobie z tym poradzić?

Proszę o pomoc,

Asia


Apetyt nie do ogarnięcia…

My kobiety często obwiniamy się o zbyt wielkie porcje. Zauważ, że faceci nie mają z tym problemu. Jednak jeśli problem nie tkwi w Twoim poczuciu estetyki na talerzu, a w ciągłym „niedojedzeniu” czytaj dalej…

Ujemny bilans kaloryczny może spowodować lekki spadek energii, poczucie ssania w żołądku, a nawet łatwiejsze odpalanie się emocji. Jak to mówią „człowiek głodny, człowiek zły”. To nic dziwnego – poziom glukozy we krwi jest dla naszego mózgu wyznacznikiem stopnia zagrożenia życia. Nasz mózg jest niezwykle zależny od glukozy. Gdy jesteśmy głodni można zauważyć, że wszystko staje się dla nas jakby trudniejsze, czynności, które zrobiliśmy tysiące razy, nagle sprawiają kłopot.

Kolejnym powodem, który wywołuje nerwowość jest nadmierna ilość hormonów, wydzielanych przez wygłodniały mózg do organizmu. Konkretnie hormon wzrostu, który wydzielana przysadka mózgowa i kortyzol produkowany przez nadnercza. Obie substancje mają zwiększyć ilość glukozy we krwi ale przy okazji są hormonami stresu, uwalniającymi się w ciele w sytuacjach zagrożenia. To one mobilizują nas do agresywnej odpowiedzi albo ucieczki.

Najlepiej gdy dieta redukcyjna składa się z takich produktów żywnościowych, które hamują wydzielanie hormonów pobudzających apetyt (oreksjogennych – grelina, NPY) i pobudzają wydzielanie hormonów anoreksjogennych (hamujących apetyt – leptyna, rezystyna). Taka dieta powinna sprzyjać utracie tkanki tłuszczowej przez zwiększanie uwalniania amin katecholowych (adrenalina) oraz zmniejszanie stężenia hormonów będących silnymi „stoperami” lipolizy, takich jak insulina.


Wskazówki dla osób, które chcą schudnąć:

1. Wybieraj produkty bogate w białko.

Trawienie białek zużywa więcej energii, jest to proces silnie endoenergetycznym.

2. Wybieraj produkty bogate w błonnik.

Błonnik długo zalega w żołądku, powodując uczucie sytości. Frakcja rozpuszczalna błonnika (pektyny) hamuje wchłanianie tłuszczów z pokarmów, wiążąc kwasy żółciowe oraz cholesterol w świetle jelit.

3. Tłuszcze są lepsze niż węglowodany proste.

Tłuszcz hamuje perystaltykę żołądka, pobudza wydzielanie leptyny, która zmniejsza apetyt.

4. Wybieraj produkty o niskim indeksie glikemicznym (IG) oraz małym ładunku glikemicznym (GL).

Zbyt duża ilość prostych węglowodanów znacznie pobudza wydzielanie insuliny, która jest hormonem anabolicznym o silnych właściwościach hamujących lipolizę (utrudniających odchudzanie). Najlepiej unikaj białego ryżu, płatków kukurydzianych, wafli ryżowych, pieczywa pszennego, ziemniaków, jeśli to Twoje ulubione produkty to polecam Ci jeść je z dodatkiem błonnika, który zmniejszy indeks glikemiczny i pozostawi uczucie sytości na dłużej. Pamiętaj, że najważniejszy element, którym spowoduje utratę wagi jest bilans energetyczny i dobranie diety pod tryb życia oraz aktualny stan zdrowia. Wszystkie powyższe komponenty to tylko dodatki, nie podstawa.



3 sprawdzone suplementy, które pomogą Ci zmniejszyć apetyt:

  1. CHITOSAN -> klik <- Chitosan to nietrawiona w układzie pokarmowym naturalna substancja i polisacharyd, otrzymywany z muszli skorupiaków morskich. Ma zdolność wiązania substancji tłuszczowych w jelicie grubym, co zapobiega jego wchłanianiu do krwioobiegu. Ta właściwość powoduje, że suplement skutecznie może wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej, gdy jest regularnie stosowany jako suplement diety. Naturalna substancja zmniejsza również uczucie głodu i poprawia funkcjonowanie jelita grubego, zapobiegając tym samym chorobom przewodu pokarmowego.
  2. EKSTRAKT Z BIAŁEJ FASOLI -> klik <- Zawiera on biologicznie aktywny związek, fazolinę, która działa jak bloker węglowodanów. Prowadzi ona do znacznego zwiększenia szybkości wchłaniania węglowodanów, dzięki czemu organizm nie może ich wykorzystać jako źródła energii. Są one wówczas po prostu wydalane lub służą jako „pokarm” dla pożytecznych bakterii w jelicie grubym. Dzięki tej zdolności fazoliny może on ostatecznie przyczynić się do zmniejszenia ilości dostarczanych kalorii, a tym samym wspomóc utratę wagi.
  3. APETITE CONTROL -> klik <- Składniki tego suplementu są popularne wśród osób, które cierpią na problemy trawienne i chcą zredukować wagę. Chrom, który jest składnikiem wspiera metabolizm makroskładników i ma pozytywny wpływ na utrzymaniu odpowiedniego poziomu glukozy we krwi. Wahania glukozy we krwi są związane z uczuciem głodu oraz zachciankom na słodycze.

Jeśli zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami, pomimo że jesteś pewien, że Twoja dieta nie sprzyja ich powstawaniu, postaw na kompletne badania z naciskiem na układ hormonalny. Często to właśnie on i co za tym idzie nieprawidłowa praca metabolizmu odpowiadają za problemy z redukcją wagi. Naturalne blokery apetytu nie są groźne dla zdrowia, bo działają głównie dzięki błonnikowi i białku, które skutecznie sycą i dzięki którym nie odczuwasz potrzeby podjadania pomiędzy posiłkami. Jednak przed sięgnięciem po te, które w składzie mają substancje aktywne, należy jednak skonsultować się z lekarzem.

Dzięki współpracy z GymBeam mam dla Ciebie kod zniżkowy, który aktywuje się podczas składania zamówienia gdy wpiszesz „olarabat5”.

Wszystkiego dobrego!

Ola

Blog to efekt wzlotów i upadków oraz chęci stworzenia przestrzeni, która będzie źródłem wiedzy i inspiracji dla osób chcących dokonać stałych zmian w swoim życiu. W podróży ze mną pokażę Ci, jak spokojnym i konsekwentnym podejściem można osiągać cele, które do tej pory były poza Twoim zasięgiem.

Related Posts

1 Response
  1. This is really interesting, You are a very skilled blogger. Ive joined your rss feed and look ahead to in quest of extra of your fantastic post. Additionally, I have shared your website in my social networks!

Leave a Reply