fbpx

5 narzędzi rozwiązujących problem z utrzymaniem diety

Czy zastanawiałaś się dlaczego utrzymanie założonej diety jest tak trudne?

Aby znaleźć rozwiązanie, najpierw odpowiedz na pytania… Czy cierpisz na:

  • Nienormowany czas pracy?
  • Duża ilość godzin siedząc?
  • Częste przemieszczanie się samochodem?
  • Obowiązki domowe, które przytłaczają Cię ilością zadań?
  • Każdy w domu lubi inne potrawy?

Jeszcze chcesz spędzić Czas z bliskimi? Dodatkowo uprawiasz amatorsko sport kilka razy w tygodniu?

To wymaga to świetnej organizacji czasu! Niewiele ludzi może pozwolić sobie na siedzenie przy garach przez kilka godzin i gotowanie tylko dla siebie. Dzisiejszy post jest inspirowany problemem jakim jest życie w biegu. Tyle zmiennych nie pozwala nam stwierdzić jednoznacznie jaka jest aktywność i zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego zaprezentuje Wam dziś kilka sprawdzonych narzędzi, których sama używam. Informacje zawarte w poście przydadzą się każdej zapracowanej osobie i przybliżą do osiągnięcia celu.

1. Krokomierz w smartwatch

Jest wiele wzorów dzięki którym jesteś w stanie policzyć zapotrzebowanie kaloryczne. Podaje się różne parametry jak wagę, wzrost, wiek, poziom aktywności i w zależności od celu wychodzi nam dana wartość kcal jaką powinniśmy spożyć. Niestety jak dokładne by one nie były jest ryzyko błędu. Każdy dzień jest inny, a aktywność nietreningowa potrafi zdeterminować zapotrzebowanie na ilość jedzenia.

Modne i „popularne diety” nie działają na wszystkich tak samo. Ty możesz zjeść 1500 kcal, a koleżanka, która aktywnie uprawia sport i trenuje kilka godzin dziennie potrzebuje ich aż ponad 2500 kcal.

Zapotrzebowanie w dużej mierze determinuje spontaniczny los. Dzisiaj zepsuł Ci się samochód i musisz iść do pracy pieszo lub odwołać trening, bo masz więcej pracy… A może zaplanowałaś wycieczkę górską? Takie sytuacje mogą zmienić naszą kaloryczność na plus lub minus na przykład 500 kcal – to duży obiad! Rutyna zostanie zaburzona, a cel się oddala… Aby przygotować się na każdą ewentualność polecam zaopatrzyć się w krokomierz. Niewielkie urządzenie na ręce, przypominające zegarek lub aplikacja na telefon, liczy kroki, które robimy w ciągu dnia. Może to zmobilizować Cię do częstszego poruszania się pieszo zamiast tramwajem lub samochodem. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby codziennie robić 10 000 kroków. To liczba, która pozwala zachować zdrowie oraz świadczy o tym, że ruszamy się w ciągu dnia.

2. Peater – aplikacja do liczenia kalorii

To najlepsza i najszybsza aplikacja do liczenia kcal i planowania posiłków, na komputer lub telefon. Znajdziesz ją tu <–. Posiada obszerną listę produktów spożywczych, posiada też diety, skomponowane przez dietetyków kliniczny. Znajdziesz tam moją dietę „Hashimoto”. Jest bardzo prosta w obsłudze, wpisujemy ile chcemy ważyć i aplikacja pokazuje dzienny limit kcali i wartości odżywczych, można oczywiście samemu podać swoje wcześniej obliczone zapotrzebowanie, co pozwoli nam się dokładniej kontrolować. 

3. Waga kuchenna

Dlaczego to istotne? Zwykle ciężko oszacować na oko ile zjadamy, jest to normalne jeżeli nigdy wcześniej nie byliśmy na diecie. Zwykły brak wprawy – wydaje Ci się że banan ma 100g , a faktycznie ma 140g- kilka takich błędów w ciągu dnia jest w stanie zwiększyć znacznie kaloryczność diety i możesz pożegnać się z oczekiwanym rezultatem. Co więcej, kiedy się odchudzamy i zmniejszamy ilość jedzenia, mózg próbuje nas oszukać – zaczynamy niepostrzeżenie podjadać. Tu jeden orzeszek, tam dodatkowy owoc… Dlatego ważenie jest istotne, zwłaszcza gdy dotychczas nie zwracaliśmy uwagi na wielkość porcji. Po kilku tygodniach ważenia każdego produktu nauczysz się, ile co waży i z łatwością skomponujesz posiłek bez wrzucania go na wagę.

4. Lista zakupów

Podstawą dobrej diety prócz motywacji i chęci jest dobra organizacja. To co ląduje na talerzu nie powinno się pozostawiać przypadkowi. Jeżeli w szafkach będziemy mieli dobre, zdrowe produkty, to przygotowanie z nich posiłków będzie bułką z masłem.

Co powinno być na liście?

Jestem zwolenniczką robienia zakupów raz w tygodniu co pozwala mi zaoszczędzić czas i pieniądze. Na kartce wypisuję co mam kupić według 12 grup produktów spożywczych, po czym udaje się na zakupy. Taki system ustrzeże nas przed zbędnym zwiedzaniem sklepu i przyglądaniu się wszystkim słodkim produktom na które akurat złapie nas ochota. Ważne jest aby na zakupy wybrać się po posiłku, żeby czasem nie ulec pokusie. Aplikacja Peater przy każdej ze swoich diet ma listę zakupów, co dodatkowo ułatwia ten aspekt organizacji diety. 

5. Trener

Ważne żeby prócz dopasowanego treningu i diety służył radą, kiedy zdarzy się nam ulec w pokusie. Jest to osoba, która nie tylko zmotywuje, ale też ostudzi zapał gdy po weselu, na którym objadłeś się jak świnka, wpadniesz na pomysł 3 godzinnego treningu cardio, lub wrzucania na sztangę ciężarów ponad możliwości. 

Blog to efekt wzlotów i upadków oraz chęci stworzenia przestrzeni, która będzie źródłem wiedzy i inspiracji dla osób chcących dokonać stałych zmian w swoim życiu. W podróży ze mną pokażę Ci, jak spokojnym i konsekwentnym podejściem można osiągać cele, które do tej pory były poza Twoim zasięgiem.

Related Posts

Leave a Reply